Thursday, 27 July 2017

Cara Melegakan Sakit Sendi Lutut Dan Rawatan Yang Terbaik

Sakit sendi dan lutut sangat biasa kita dengar menyerang golongan warga emas. Kalau kita sendiri orang muda tetiba sakit lutut atau mana2 bahagian, mestilah kita nak cari ubat yang paling cepat berkesan untuk hilangkan rasa sakit tu bukan. Mana boleh tahan sakit lama-lama, nak buat kerja dan pergerakan pon terbatas. 


pengedar shaklee bandar sri damansara

Rawatan sakit sendi lutut melalui kaedah perubatan hospital ada dua. 

1. Suntikan atau ubat


pengedar shaklee bandar sri damansara

Kekurangan rawatan ini ialah :
  • Melegakan keradangan dan kesakitan sementara waktu sahaja
  • Merosakkan organ2 dalaman badan kerana kebergantungan kepada ubat
2 3 bulan lepas bapa mertua saya juga ada buat rawatan suntikan dilutut di Hospital Sungai Buloh. Lepas injection, sakit lutut tak terus hilang. Katanya 2 3 hari selepas tu baru hilang. Sebelah lutut kos RM500, dua belah lutut maksudnya RM1000. Bapa mertua saya kata rawatan ni perlu dilakukan setiap bulan untuk elakkan sakit berulang. 

2. Kaedah pembedahan

pengedar shaklee bandar sri damansara

Kekurangan rawatan ini ialah
  • Kos rawatan yang mahal
  • Pergerakan akan jadi sedikit terhad kerana sendi lutut sudah tidak boleh bergerak bebas seperti asal 

Cik Am kongsikan kisah Puan Rozita Othman yang berikhtiar dengan supplement shaklee untuk masalah sakit sendi dan lutut beliau selepas terjatuh dalam bilik air.

[SAKIT SENDI DAN LUTUT BERKURANGAN SELEPAS AMALKAN SUPLEMEN SHAKLEE]

Apa perasaan anda bila terseliuh, kemudian jatuh terduduk dalam bilik air. Pasti rasa terkejut dan takut . Betul tak..?

Begitu lah yang terjadi pada saya . Dua kejadian lain hari. Lain masa tetapi pada bulan yang sama. Bulan lepas kan musim hujan. Jadi kerap ulang alik ke dapur. Yelah kan seharian hujan. anak-anak pula kejap-kejap nak susu..kejap2 masuk bilik air, pastu lapar balik.

Tak senang duduk melayan 3 beradik ni. Husna pulak baru belajar tak gunakan pampers. Jadi tumpu pada dia lebih. Huzaifah pula ada permainan baru. Suka buka tutup peti ais. Habis berkecah dia main air. Apa lagi.. tengah terkedek-kedek Kak Ita jalan ke dapur, terpelecok lah, tak perasan ada air. Nasib baik tak jatuh gedebuk. Selawat banyak-banyak. Nak marahkan Huzai dia apa tau kan. 

Terkejut sebab kaki terpelecot. Cepat-cepat saya sapu krim Herbal Blend. Risaunya hati hanya Allah sahaja yang tahu. Kejap-kejap tengok kaki ada kesan bengkak atau biru. Alhamdulillah tak ada apa-apa. Cepat-cepat saya ambil Vivix dan terus bancuh dengan kolagen. Alhamdulillah. Bangun pagi esoknya tak ada bengkak dan sakit kaki.

Selang beberapa hari saya jatuh terduduk pulak dalam bilik air. Licin sebab air dari basuhan mesin basuh. Entah macam mana fikiran melayang masa tu. Agaknya lupa nak baca doa masuk tandas pun iyer juga.

Dipendekkan cerita, pinggang dan perut saya sakit akibat kesan terjatuh tu, saya sapu minyak panas di bahagian yang sakit dan minum Vivix campur kolagen. Setiap hari saya minum 2 kali . Pagi dan malam. Dan sebelum tidur, saya makan Ostematrix 5 biji setiap hari. 

Alhamdulillah sakit pinggang dah hilang, tiada apa-apa yang saya takutkan terjadi. Tetapi haid saya pula keluar terlampau banyak. Bila ke klinik doktor kata takde apa-apa , mungkin sebab hormon. Dalam masa sama saya pergi berurut . Mak bidan kata peranakkan saya turun sikit, Lagipun memang setiap 3 bulan saya akan berurut badan di kampung. Alhamdulillah semua nya baik-baik dan tiada apa yang perlu saya risaukan. 

Dalam masa yang sama tekanan darah tinggi saya pun stabil. Maklumlah bila dah masuk umur 40-an ni semua nak kena jaga. Lebih-lebih lagi bab kesihatan ni. Mungkin ramai tak tahu bahawa kolagen Shaklee sangat bagus untuk sendi juga. Bukan hanya untuk cantik semata mata tau. 

Bagi mereka yang mempunyai masalah sakit lutut atau sendi boleh cuba amal minum kolagen Shaklee dan Ostematrix, rasakan perbezaannya. 


pengedar shaklee bandar sri damansara

Mengapa dan bagaimana Kolagen Shaklee untuk sendi?

Kolagen Shaklee mempunyai unsur ekstrak kerangan laut yang mana ia mengandungi glucosamine yg bantu membuat bendalir sebagai pelincir sendi.

Manakala Vivix pula membantu memperbaiki sel-sel badan kita. Memang terbaik lah setiap suplemen Shaklee . Pelbagai jenis dan setiap satunya mempunyai khasiatnya tersendiri. 


Kita usaha untuk ke arah yang lebih sihat. Shaklee sahaja satu-satunya supplement brand yang terbukti berkesan melalui Landmark Study.

Cik Am adalah pengedar Shaklee yang aktif di Bandar Sri Damansara. 

Untuk belian produk secara online, klik gambar dibawah.  

pengedar shaklee bandar sri damansara

Sekiranya anda sudah buat pembelian secara online, sila hubungi saya untuk dapatkan konsultansi mengenai jadual pengambilan vitamin dengan betul. Dengan setiap pembelian produk shaklee, anda akan mendapat consultation dan tips exclusive secara percuma. 


pengedar shaklee damansara

Pengedar Shaklee Bandar Sri Damansara
FB Page : Vita World Shop  
HP : 0122570456
IG : nooramanie
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...